מה היא רשת מחשבים?

ליצירת קשר:

רשת מחשבים מורכבת משני מחשבים או יותר, המחוברים ביניהם באמצעות כבלי רשת או בצורה אלחוטית (Wi-Fi) במטרה לשתף נתונים.

כיום כמעט כל מכשיר דיגיטלי שייך לרשת מחשבים בצורה זו או אחרת

רשת מחשבים מכילה בדרך כלל גם ציוד רשת נוסף כגון: נתבים, מתגים ונקודות גישה אלחוטיות.

ניתן להגדיר רשת מחשבים גם על ידי מיקום גאוגרפי. לדוגמה, רשת תקשורת מקומית (Local Area Network – LAN). רשת מסוג זה יכולה להיות רשת של מחשבים בבניין משרדים אחד ובדרך כלל היא בבעלות פרטית ומנוהלת על ידי איש/צוות IT מקומי.

דוגמה נוספת יכולה להיות רשת תקשורת מרחבית (Wide Area Network – WAN) המאפשרת חיבור מחשבים על פני יבשות. האינטרנט הוא הדוגמה הגדולה ביותר לרשת מרחבית (WAN) המחברת מיליארדי מחשבים ברחבי העולם.

רשתות מחשבים מאפשרות תקשורת לכל מטרה. עסקית, בידורית או מחקרית. חיפוש באינטרנט, שליחת דואר אלקטרוני, שיתוף מוזיקה וסרטים, מסחר מקוון, הזרמת מדיה בשידור חי (סטרימינג) ורשתות חברתיות כולם קיימים הודות לקיומן של רשתות מחשבים.

כיום כמעט כל מכשיר דיגיטלי שייך לרשת מחשבים בצורה זו או אחרת. אם קיימת מדפסת במשרדכם, שיתוף הגישה נעשה על ידי רשת מקומית. אם קיים בעירכם מערך מצלמות מעקב המנטרות את זרימת התנועה ומאפשרת בכך לצוותי חירום בעיר להגיב מהר במקרה חירום או לשלוח דוח ישירות לנהגים במידה ועברו ברמזור אדום הן כנראה חלק מרשת WAN או MAN

בניית אתר מקצועי לעסק שלך

סוגי רשתות מחשבים נפוצות

ככל שצרכי הרשת התפתחו, כך התפתחו גם סוגי רשתות שונים המתאימים לצרכים הנדרשים. לעיל הזכרנו שני סוגים של רשתות תקשורת המאפיינים חיבור בין מחשבים במבנה או חיבור בין מחשבים הפרוסים בעולם. ישנם עוד מספר סוגים נפוצים ונפרט בקצרה את מטרתן

רשת תקשורת מקומית אלחוטית (Wireless Local Area Network – WLAN)

רשת זו היא בדיוק כמו רשת תקשורת מקומית (LAN) רק שההבדל היחידי הוא שהחיבור בין ההתקנים השונים נעשה באופן אלחוטי

רשת עירונית (Metropolitan area network – MAN)

רשת זו בדרך כלל גדולה יותר מרשת תקשורת מקומית (LAN) אך קטנה יותר מרשת תקשורת מרחבית (WAN) משתמשים בה בדרך כלל ערים או גופים ממשלתיים

רשת אישית (Personal Area Network – PAN)

רשת אישית הינה רשת בה אדם אחד עושה שימוש בכל הרכיבים ברשת, לדוגמה אם יש ברשותכם אייפון ומחשב מק סביר מאד ששיתוף / סנכרון המידע ביניהם נעשה על ידי רשת אישית (PAN).

דוגמה נוספת: במחשב האישי מתקיימת רשת אישית בין כל הרכיבים המצויים בתוך מארז המחשב ובין הרכיבים ההיקפיים, כגון עכבר, מקלדת ומסך, רשת כזו היא מוגבלת למדי, אך כאשר היא מכילה גם למשל סמארטפון המתחבר למחשב האישי (כנזכר לעיל) ומתקשר איתו זו היא כבר רשת לכל דבר.

רשת פרטית וירטואלית (Virtual Private Network – VPN)

רשת פרטית היא חיבור מאובטח מנקודה לנקודה בין שתי נקודות קצה ברשת. רשת פרטית (VPN) מאפשרת קיום של ערוץ מוצפן השומר על זהותו ואישורי הגישה של המשתמש והמידע המועבר בין שתי הנקודות מוצפן ומאובטח מפני האקרים.

השימוש ברשתות פרטיות נעשה על גבי רשתות ציבוריות, הוא זול יותר ופחות מורכב מאשר השימוש ברשתות מקומיות, לכן ארגונים גדולים רבים אשר יש להם סניפים רבים או משתמשים ברחבי העולם, משתמשים דווקא ברשת זו.

פורסם באתר לאחרונה

במשך השנים צברנו ניסיון רב בהקמה וניהול של רשתות תקשורת, אם הנכם זקוקים לשירות של טכנאי רשתות תקשורת נשמח לתת מענה מהיר ומקצועי. ליצירת קשר: 0545-386182