מה היא נקודת גישה אלחוטית?

ליצירת קשר:

הטכנולוגיה האלחוטית (Wi-Fi) השתפרה מאוד בשנים האחרונות, אבל לא תמיד היא נותנת מענה מתאים לצרכים הנדרשים, במיוחד כשמדובר בעסקים.

עסקים עם חללי משרדים גדולים ומכשירי קצה מרובים, בדרך כלל משתמשים בנקודות גישה אלחוטיות (Access Point), בעוד שמשרדים קטנים עם מספר נמוך של מכשירי קצה נוטים יותר להשתמש בראוטרים, בתוספת של מגדילי טווח במידת הצורך.

Access Point

כדי למצוא מה הפתרון המתאים ביותר לעסק שלכם יש להבין תחילה מה הם ההבדלים העיקריים בין נקודות גישה אלחוטיות (Access Point) לבין נתב (Router) ומה זה בכלל מגדיל טווח (Range Extender).

מגדיל טווח (Range Extender)

תפקידו של מגדיל הטווח הוא (כשמו) להגדיל את טווח ההגעה של הרשת האלחוטית (Wi-Fi).

כיוון שמגדילי הטווח מתחברים באופן אלחוטי לנתב הם חייבים להיות ממוקמים במקום שבו עוצמת האות שמשדר הנתב עדיין חזקה ולא במקום שבו יש בעיית קליטה ("נקודת מתה").

לדוגמה: אם אתם גרים בבית שיש בו שלוש קומות והנתב שלכם נמצא בקומה הראשונה סביר להניח שהקליטה בקומה הראשונה תהיה טובה מאד ובקומה השניה תהיה בסדר ובשלישית חלשה מאד.

כדי לפתור את בעיית הקליטה בקומה השלישית יש להתקין את מגדיל הטווח בקומה השניה (במקום שעוצמת האות עדיין סביר) ובכך להגדיל את עוצמת האות גם בקומה השלישית.

מדוע השימוש בנקודות גישה אלחוטיות טוב יותר לעסקים

בעוד שמגדילי טווח הם מצויינים עבור רשתות אלחוטיות ביתיות, הם אינם יעילים עבור עסקים. הסיבה לכך היא מפני שהם יכולים לתמוך במספר מועט של מכשירים בו-זמנית (בדרך כלל לא יותר מ-20) ומעבר לכך מתחיל להיווצר עומס על הרשת וזה מתבטא באיטיות גדולה.

לעומת זאת שימוש בנקודות גישה אלחוטיות מאפשר יכולת התמודדות עם למעלה מ-60 חיבורים בו-זמנית כל אחת!

על ידי התקנת נקודות גישה ברחבי העסק, המשתמשים יכולים לנוע בחופשיות מחדר לחדר ואף מבניין לבניין מבלי לחוות הפרעות ברשת.

כשהם עוברים מבניין לבניין המכשירים שלהם עוברים בצורה חלקה מנקודת גישה אחת לנקודת גישה אחרת מבלי להפסיק את החיבור או מבלי הצורך להתחבר לרשת אלחוטית אחרת. הם אפילו לא יבחינו בכך.

יתרונות השימוש בנקודות גישה אלחוטיות

כאשר יש לכם גם עובדים וגם אורחים שמתחברים לרשת (לנתב) באמצעות מגוון רחב של מכשירי קצה, כגון: מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טלפונים וטאבלטים. בקלות יכולים להצטבר לכם 20 מכשירים העושים שימוש ברשת האלחוטית. והעומס הנוצר על הנתב הוא גדול.

חיבור רב של משתמשים בו-זמנית

נקודות גישה אלחוטיות מגדילות משמעותית את האפשרות להתחבר עם מספר רב יותר של מכשירים ואף קיימת האפשרות להגדיר מה הוא המספר המירבי של המכשירים שיכולו להתחבר לרשת האלחוטית.

התקנה

ניתן להתקין נקודות גישה אלחוטיות בכל מקום בו קיים שקע רשת. הדגמים החדשים יותר של נקודות הגישה האלחוטיות אף מאפשרים אספקת חשמל דרך כבל הרשת (POE) Power over Ethernet כך שאין צורך להפעיל קו חשמל נפרד או להתקין שקע חשמל ליד נקודת הגישה האלחוטית.

רשימת בקרת גישה

תכונה נוספת הקיימת בנקודות גישה אלחוטיות היא תמיכה ברשימת בקרת גישה – Access Control List (ACL).

כאשר משתמשים נכנסים לראשונה לרשת עם בקרת גישה הם נתקלים בדף אינטרנט הדורש פעולות מסוימות לפני מתן גישה לאינטרנט כגון: אילוץ המשתמשים לקרוא את דף מדיניות השימוש ולאחר מכן ללחוץ על כפתור המציין הסכמה לתנאי המדיניות. הדבר יעיל לפתירת הספק (במקרה שמדובר בשדות תעופה, בתי קפה וכדומה) מאחריות במצב שמשתמש מבצע פעילות פלילית או הרסנית אחרת בזמן שהוא עושה שימוש ברשת של העסק.

דוגמה נוספת היא הצגת פרסומות של נותני חסות לפני החיבור לרשת ורק כשהמשתמשים יסגרו את חלון הפרסומת תתאפשר להם גישה לאינטרנט.

על ידי שימוש בבקרת גישה, ניתן גם להחיל הגבלות מסוימות על המשתמשים ובכך להגביר את האבטחה על הרשת.

ניהול קל ויעיל

בדגמים מסוימים ניתן לנהל את כל נקודות הגישה על ידי ממשק ניהול אחד שמתייחס לכולן כישות אחת מאוחדת. כמובן שניתן להתחבר לכל נקודת גישה גם בצורה נפרדת ולהגדירה כפי הצורך.

דברו איתנו – הייעוץ חינם

במהלך השנים התקנו נקודות גישה אלחוטיות במשרדים בתי ספר ואף בבתים פרטיים. הגלישה ברשת האלחוטית השתפרה משמעותית.

במקומות שהיתה בעיה להתחבר בו-זמנית עם מספר רב של מחשבים ניידים כדוגמת כיתת לימוד בבית ספר, התקנת נקודות הגישה פתרה את הבעיה בצורה פלאית.

אם גם אתם מעוניינים לשדרג את הרשת האלחוטית בעסק שלכם, נשמח לתת לכם מענה על הצד הטוב ביותר.
ליצירת קשר: 0545-386182