פרמוט מחשב נייח

ליצירת קשר:

המחשב יישן מאד חשבתי לרכוש חדש…

לקוחות רבים נוטים להחליף את המחשב לאחר מספר שנים (5 שנים בממוצע), מבחינה מסוימת הדבר מובן, מחשבים מתעדכנים ומשתדרגים משנה לשנה ונוצר פער מסוים בין מה שקיים בשוק לבין 'המחשב האישי שלי'. ואם מתווספת גם הטענה שהמחשב מאד איטי ולוקח זמן רב לתוכנות להפתח או שמערכת ההפעלה עולה לאט מאד, זה רק מחזק ומצדיק את ההחלטה (שכבר קיבלנו מזמן אך דחינו אותה כל פעם מחדש) לרכוש מחשב נייח חדש ולהפטר מהישן כמה שיותר מהר.

כדאי לרכוש מחשב חדש או שעדיף להזמין טכנאי מחשבים?

אז באמת הדבר תלוי מאד בצרכים שלשמם משמש אותנו המחשב, לפעמים אין מנוס אלא לרכוש מחשב חדש כי התחלנו ללמוד קורס חדש או לעבור הכשרה מסוימת שמצריכה שימוש בתוכנות הדורשות כח עיבוד וזיכרון גדולים. לפעמים די בטיפול כולל או בשדרוג קל של המחשב על ידי טכנאי מחשבים מוסמך כדי להמשיך בשימוש הבסיסי ביותר שאותו אנו צריכים (קצת אינטרנט, כתיבת מסמך מסוים שליחת מייל וכו').

טיפול במחשב נייח

במקרה שלפנינו הלקוח העדיף שהמחשב שלו יעבור טיפול כולל ולהמשיך להשתמש בו בצורה הבסיסית ביותר. יש לציין שלא תמיד ניתן או שווה לבחור באפשרות הזאת כי ישנם מקרים שחומרת המחשב (החלקים הפנימיים) ישנה מאד ולכן כבר מומלץ לרכוש חדש שישרת אותנו לעוד מספר שנים קדימה.

המחשב הנ"ל הגיע אלינו לבדיקה ראשונית ובאמת נראה שהמחשב ישן אך עדיין ניתן לשיפוץ שיחזיר אותו למצב תקין ושמיש. הפעולה הראשונה שבוצעה היתה ניקוי כולל של מארז המחשב כולל פירוק מאוור המעבד וניקויו בצורה יסודית, כולל חידוש משחה טרמית שתאפשר מעבר החום החוצה בצורה טובה יותר.

גיבוי כל החומרים

לאחר שכל החלקים הוחזרו למקומם ניתן היה להמשיך בטיפול. כל החומרים שהיו בכונן הקשיח (הרד-דיסק) הישן גובו לכונן חיצוני ובמקומו הותקן כונן קשיח חדש מסוג SSD הידוע ביתרונות המהירות שלו כיוון שהוא דיגיטלי ולא מכני.

(כונני SSD מאחסנים נתונים באמצעות זיכרון מבוסס פלאש, שהוא הרבה יותר מהיר מהדיסקים הקשיחים המסורתיים שאותם הם באו להחליף. לכונן SSD אין חלקים נעים, ושדרוג לכונן מסוג זה הוא דרך מצוינת להאיץ את המחשב ולהפוך אותו למהיר יותר).

בניית אתרים לעסקים

התקנת מערכת ההפעלה

לאחר התקנת הכונן הקשיח, בוצע פרמוט והתקנה נקיה של מערכת ההפעלה מסוג ווינדוס 10, בנוסף הותקנו תוכנות בסיסיות ואנטי-וירוס מסוג Avast שהוא מומלץ מאד וחינמי (יש גם גרסה בתשלום). בסיום ולאחר שהמחשב עלה הותקנו עדכונים של מיקרוסופט והמחשב חזר לפעולה תקינה ואף יותר מזה.

לסיכום

לא תמיד חייב לרכוש מחשב חדש כדי לחזור ולהשתמש במחשב בצורה טובה ונוחה, לפעמים שיפוץ כללי יכול לעזור והמחיר זול בצורה משמעותית. אם גם אתם מתלבטים אם לרכוש מחשב חדש או לבצע בו שיפוץ כללי, צרו איתנו קשר לצורך בדיקה ראשונית ונסייע לכם ככל שנוכל להגיע להחלטה הנכונה.

ליצירת קשר: 0545-386-182